Jdi na obsah Jdi na menu

Fotogalerie kolejiště

Dost fotek se zachovalo, ikdyž některé moc kvalitní nejsou. Do této fotogalerie také některýma fotečkama přispěli pan Bursík a Erik Marčík.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Je to všude stejný

(Aleš, 21. 3. 2014 16:32)

Vážený kolego,
to co zde popisuješ, probíhá prakticky všude stejně. Nějaký DDM nebo škola si usmyslí, že jim chybí KŽM a že by bylo fajn se s ním chlubit a vykazovat. Mermomocí se snaží uhnat modeláře, který jim nejen povede kroužky, ale i postaví kolejiště. Vedení kroužků jsou obvykle ještě jakž takž ochotni platit, ale hodiny strávené při stavbě kolejiště ne. Slušně vychovaný modelář si v tu chvíli uvědomí, že by případně mohl kolejiště stavět zdarma, protože jen cena za práci by byla ve statisících či spíše jeden a ž dva miliony - podle velikosti layoutu. A to by daná organizace (obvykle ve školství) nebyla schopna zplatit. A tak slušný modelář přistoupí (jako blb - to mluvím i o sobě) na citové vydírání DDM nebo školy a tyto podmínky přijme. Udělá jim rozpočet na materiál, oni mu dávají postyupně stále méně. Modelář aby vůbec mohl pracovat a krožek někam vedl a kolejiště se stavělo, tak do toho cpe vlastní peníze, používá svoje auto pro nákupy materiálu, používá svoje nářadí a elektrické stroje pro práce v KŽM, používá svoje drahá vozidle při provozu v KŽM a především utrácí svůj čas na stavbě něčeho, co z principu nemůže skončit jinak, než že to po jeho odchodu ze scény rozkradou nebo zničí. Takto v naší krásné zemi kroužky modelářů prostě fungují. Je to proto, že modelář (vlk samotář) nikdy té zřizující organiozaci nevysvětlí, kolik práce a materiálu je potřeba na vybudování pořádného modelového kolejiště. A když jim to vysvětlí, tak to buď neposlouchají, nebo už po chvíli přemýšlejí, jak ho ochcat, jak mu ty peníze do předem schváleného rozpočtu nedat, nebo zkrátit, apod.
Upřímně řečeno, asi jedniná obrana je, když nás (vedoucí KŽM) lapají a slibují hory doly, tak dát na stůl projekt a písemný rozpočet a trvat na tom, že se tyto dokumenty stanou součástí pracovní smlouvy a že budou pro obě strany závazným dokumentem pro zřízení KŽM. Ale ani tak to nic nezaručuje. Prostě přijdou s tím, že se změnily poměry, že se musí šetřit, atd., atd. Přitom vidíte, že daná organizace má někiolik služebních aut, že skrz ní protečou miliony korun a že prostě na KŽM se nešetří proto, že by na to nebyly peníze, ale proto, že výtvarný, recitační, případně i jiný modelářský kroužek mají nároky na finance řádově nižší než vy. A přitom ani nevytvářejí žádnou hmotnou trvalou hodnotu, takže nikdo nemusí dělat inventury, no prostě oni chtějí KŽM, ale nechtějí ten opruz kolem. Marné je vysvětlovat, že 90% toho opruzu má ten vedoucí KŽM. Jediná obrana je odejít, ale pak to skončí tak, že to rozkradou a co nejde odnést domů tak zničej. A ještě prohlásí něco v tom smyslu, že jste se na to nezodpovědně vykašlal a nechal je na holičkách. Těch klubů, co takto skončily už byla spousta. Mám s tím osobní zkušenost.
Další možná obrana je mít současně s dětským KŽM i klub dospělých, který svými příspěvky může leccos zafinancovat. Pak ale jako vedoucí KŽM ztrácíte kontrolu, a celá věc může blbě skončit na tom, že se nedohodnou dospělí v klubu. To jsem já nezažil, ale story co jsem slyšel jsou taky hrozný. Takže pokud do toho člověk jde, měl by předem počítat s tím, že to bude mít tento vývoj. Třeba až po dvaceti letech, pokud bude tak dlouho ochoten jim dělat blbce, ale to je naše volba. Že se s námi nehraje fér, je jasné, ale s tím třeba počítat i jinde v životě. Jde o to, zda do toho chceme i přesto jít nebo ne. O ničem jiném to není.
Pak jsou ještě kluby jako Jesenice, Žďár, Ostramo, atd. nebo v Praze Juliska apod. kde je těch dospělých parta, jsou ochotní dělat i zadarmo a ještě se nerozhádali. Tož tak...
Tak mnoho zdaru

Re: Je to všude stejný

(Petr, 21. 3. 2014 17:42)

Zdravím Vás Aleši. No popsal jste to naprosto přesně. Dodnes potkávám ty kluky, co se podíleli na stavbě kolejiště a pořád je v nich hořkost, že se s něčím dřeli a pak to někdo zničil, aby si posílil své ego. Je fakt že dnes už by mě nikdo nedonutil k nějaké takové aktivitě. Dělám si modelařinu pro svoji zábavu a občas o pro radost kamarádů, pro které postavím nějakou stavbu a tyhle organizace i s jejich vedením mi můžou vlézt na záda. Přeju i Vám hodně radosti s modely a díky za tenhle trefný komentář.Petr.

Nádherné kolejiště

(Lukáš Novák, 4. 9. 2012 16:41)

Fotky z tohoto kolejiště jsem již několikrát viděl i video na youtube jsem si velmi oblíbil o to větší je pro mě šok když teďka jsem tu četl váš článek že tohle skvělé kolejiště už neexistuje. Sám mám doma kolejiště, které bych nikdy nezničil nebo neprodal ani za nic, takže mě to velmi zklamalo a naštvalo zároveň že se tohle může stát. Jinak vám přeji ať se vám podaří udělat si to vlastní kolejiště.

Re: Nádherné kolejiště

(Petr, 4. 9. 2012 17:09)

Díky Lukáši za pochvalu kolejiště. Taky mě mrzí že tolik let práce skončilo v popelnici, ale jsou věci, které bohužel mohou ovlivnit jen ti, kteří jim nerozumí a neváží si práce druhých. Doufám že sem na tyto stránky jednou budu moci umístit fotogalerii se svého kolejiště. Přeju hezký den.Petr.

KOLEJISTE S KRAJINOU

(Ivo Plšek, 1. 7. 2012 11:23)

NÁDHERNÉ,PŘEKRÁSNÉ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: KOLEJISTE S KRAJINOU

(Petr, 1. 7. 2012 11:37)

Díky

Ovládání semaforů

(PetrN, 17. 2. 2012 14:23)

Dobrý den, děkuji za odpovědi, měl bych ještě prosbu. Myslíte, že by bylo možné udělat nějaké jednoduché schémátko, jak zapojit ve stanici tříznaký semafor přes ten dvojcestný spínač? Závory mi jsou jasné, ale v těch zapojování semafórů trochu plavu, pač nejsem elektrikář, takže se předem omlouvám za tento můj dotaz, proto jsem se předem ptal. Kontakt na mě je kam by bylo možné jej zaslat: petrnko@seznam.cz Děkuji moc předem

Re: Ovládání semaforů

(Petr, 24. 2. 2012 15:13)

Tak jsem stručný popis zaslal na Váš e mail - zatím přeju hezký den,

Ovládání semaforů

(PetrN, 16. 2. 2012 9:51)

Dobrý den, děkuji za odpověď, tak to bylo opravdu veliké kolejiště. Měl bych ještě otázečku jak bylo na tomto kolejišti řešeno ovládání semaforů a zdali měly závislost na izolovaných úsecích či ne. Sám si stavím kolejiště v N-ku a tudíž vím co to dá práce a jak dokáže potěšit každý nový kousek, který na kolejišti přibude, proto Vás i ty kluky naprosto chápu jak se teď zpětně cítí a Vás obdivuji, jak jste s nimi dokázal něco tak nádherného vytvořit!

Re: Ovládání semaforů

(Petr, 16. 2. 2012 18:07)

No ovládání semaforů bylo trochu předpotopní, ale samozřejmě že odpojitelné úseky byly závislé na postavení návěstidla. Měli jsme to zapojené i jako automat , kde si to lokomotivy přepínaly samotné přes spínací koleje, ale většinou to kluci vypnuli a jezdili si tak , aby to ovládali sami. Jediné co si stabilně vozidla ovládala sama byly závory. Jo a ty návěstidla na trati byly zapojený přes spínací relé a v nádraží to bylo zapojené přes dvojcestné spínače, kde přestavením spínače se změnilo světlo a zároveň se otevřela nebo uzavřela cesta pro vlak. Dnes už jsou takové vychytávky a spousta šikovných lidí vyrábí různé elektronické zařízení, že si vše můžete zapojit opravdu jako ve skutečnosti. Tak přeju hodně úspěchů.

Nádhera, nádhera, nádhera!

(PetrN, 1. 2. 2012 16:16)

Nádherné kolejiště, nechápu, jak takový kus náročné práce jiných dokáže někdo zničit jen proto, že pro tento koníček nemá vztah! Mohu se prosím zeptat jaké byly rozměry kolejiště a v jakém bylo modelovém měřítku? Díky, přeji hezký den

Re: Nádhera, nádhera, nádhera!

(Petr, 1. 2. 2012 16:47)

Zdravím Vás Petře. Nepamatuji si přesně rozměry, ale kolejiště bylo na ploše téměř osm metrů čtverečních a bylo ve velikosti TT. Dodnes když potkávám ty kluky kteří jsou už na školách nebo v učení, tak jsou dost zklamaní z toho, co se s kolejištěm stalo. Někteří z nich si staví své vlastní kolejiště doma a dva z těch co se podíleli velkou měrou na stavbě našeho kolejiště dělají školu po jejímž ukončení budou pracovat jako strojvedoucí nebo výpravčí - teda doufám že jsem to nepopletl. Díky za slova chvály a také Vám přeji hezký den.

krásné kolejiště

(Jan Řemínek, 27. 1. 2012 11:32)

Je to opravdu moc pěkné kolejiště .Dětem se moc povedlo o to větši byl pro mě šok když jsem si přečetl že bylo zničeno je to nepochopitelné. Na to video jsem narazil už před pul rokem i s reportáží že se bude stěhovat do většího prostoru.Rospory které pak svámy a vedením nastaly musely bit opravdu velké, je to škoda.

Re: krásné kolejiště

(Petr, 27. 1. 2012 18:17)

Zdravím Vás. Ono ani nešlo tak o ty rozpory s vedením jako o to, že paní ředitelka danému oboru vůbec nerozuměla a nový vedoucí kroužku prostě nebyl schopen dál pokračovat. Celá jeho roční práce bylo to, že si tam někde na nějakou desku položili čtyři kolejničky a to bylo vše. Jinak se tam co vím o modelařině jen povídalo. Letos byl kroužek prý zrušen, protože na to neměli peníze a činnost kroužku byla nijaká. V každém případě děkuji za pochvalu a přeji hezký den

Klubové kolejiště

(milostt, 26. 6. 2011 17:46)

Toto kolejiště jsem měl tu čest stihnout vidět ještě v provozu.Opravdu super kolejiště vytvořené dětmi ,velice propracované.Je škoda , že něco takového zmizelo ze světa.Doporučuji shlédnout i video, stojí to za to.

Re: Klubové kolejiště

(Petr, 7. 1. 2012 23:08)

Díky Mílo za slova chvály. Tady sám vidíš, že se potvrdila pravdivost přísloví, že jeden hlupák ve funkci je horší než 10 diverzantů. Jo a tu továtnu už stavím, tak se můžeš těšit na další přírůstek.Petr

Prostě úžasné

(Milo Havrann, 16. 10. 2011 12:38)

To je tedy nádhera nad nádhery... A když si člověk uvědomí, že se na stavbě podíleli děti... prostě úžasné!!! .... Klobouk dolu... Kde asi to kolejiště skončilo?

Re: Prostě úžasné

(Petr, 7. 1. 2012 23:04)

Moc díky za pochvalu už za ty kluky co kolejiště stavěli.

Re: Re: Prostě úžasné

(Petr, 7. 1. 2012 23:05)

Moc děkuji Janičko za pochvalu a přeju hezký den.Petr

umělecké dílo

(jana Měřínska, 4. 7. 2011 20:47)

Tak na takovém nádražíčku, bych klidně bydlela, moc hezké a jistě pracné to bylo.